Dairy Deco

Stil, funktion och glädje

Bland tinnar och torn

Publicerad 2016-12-13 14:34:00 i Allmänt, inredning,

Det kanske inte känns superaktuellt så här i juletid, men om du en dag vaknar upp med känslan av att ha alldeles för mycket pengar som genast måste spenderas, frukta intet! Lösningen finns ofta en enkel Hemnet-sökning bort.
Under veckans Hemnetrunda hittade jag till exempel ett riktigt guldkorn för den som längtar efter ett objekt med både en spännande historia och stor potential. För vem vill inte sitta bland tinnar och torn och blicka ut över vackra ägor som sluttar ner mot vattnet? Sedan kanske "eternit" och "stort renoveringsbehov" är ord man helst inte vill ska dyka upp i annonsen för ens drömslott, men för den med välfyllt bankkonto är det väl ändå mindre petitesser?!
 
"Köp mig bara om du tänker ta mig tillbaka till min forna glans!"
Rum i fil, alltid en hit i min bok!
Om man tänker bort att det är lite murrigt i rummet, så är bröstpanelen väldigt fin. (Den i rummet alltså, den i trappan ser lite malplacerad ut.)
Fina detaljer på en av de bevarade kalkelugnarna.
Borde vara lag på att man inte får gömma ett fint inomhusfönster bakom massa "ryschpysch". Eller sätta in fönster som bryter mot husets stilepok för den delen (se längst bort i bild).
Söt tapet i ett av tornrummen.
Morgonkaffet här? Ja tack! (Så länge inte taket rasar in på mig...)
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Beatrice

Frilansande inredare och skribent. Fick, efter många år i storstäder runt om i världen, hjärnsläpp (typ) och tog över barndomshemmet - ett gammalt mejeri - i den lilla halländska byn. Bor där sedan två år tillsammans med man, barn och väldigt livsglad hund. Livsmotto? Sista meningarna i Robert Frosts dikt The road not taken. "Two roads diverged in a Wood, and I - I took the one less traveled by, And that has made all the difference." De raderna har ekat i mitt huvud sedan jag tog studenten och har i perioder inte gjort livet helt enkelt. Men alltid intressant.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela