Dairy Deco

Stil, funktion och glädje

Magnoliafeber

Publicerad 2016-03-15 12:07:10 i Allmänt, inredning,

Det finns kanske inget säkrare tecken på att våren är på ingång, än när instagramfödet börjar fyllas av bilder på blommande magnoliakvistar i vackra vaser. Jag upptäckte förra våren att vi har ett litet magnoliaträd i trädgården, men just eftersom det är så litet har jag tvekat att ge mig på det med sekatören. Men så kunde jag till slut inte hålla mig längre utan knipsade av en gren där jag hoppades att det skulle göra minst skada.
 
Jag satte den i varmt vatten och förväntade mig en blomexplosion.
Men nej, ingen händer.
 

Jag fortsätter vänta.
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Beatrice

Frilansande inredare och skribent. Fick, efter många år i storstäder runt om i världen, hjärnsläpp (typ) och tog över barndomshemmet - ett gammalt mejeri - i den lilla halländska byn. Bor där sedan två år tillsammans med man, barn och väldigt livsglad hund. Livsmotto? Sista meningarna i Robert Frosts dikt The road not taken. "Two roads diverged in a Wood, and I - I took the one less traveled by, And that has made all the difference." De raderna har ekat i mitt huvud sedan jag tog studenten och har i perioder inte gjort livet helt enkelt. Men alltid intressant.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela