Dairy Deco

Stil, funktion och glädje

Gult? I löööv it!!!

Publicerad 2016-11-01 17:46:19 i Allmänt, inredning,

(I alla fall två månader om året...)
 
Samma sak varje år vid den här tiden. 
Sommaren drar sin sista suck och löven skiftar från grönt till rött och så vidare till gult innan de påbörjar förmultningsprocessen. Mina dagliga promenader bland dessa löv är måhända anledningen till att jag, som årets övriga månader har ett mycket svalt intresse för dessa kulörer, plötsligt vill frossa i mustiga färger som matchar allt det vackra som alltför snabbt försvinner utanför mitt fönster.
Kanske är denna förälskelse - som känns så ofattbar när den första vårsolen lyser in genom smutsiga fönster på malplacerade senapsgula kuddar - bara en inredningsnörds tafatta försök att fånga dagen? 
(Alla inredningsbilder från Pinterest) 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Beatrice

Frilansande inredare och skribent. Fick, efter många år i storstäder runt om i världen, hjärnsläpp (typ) och tog över barndomshemmet - ett gammalt mejeri - i den lilla halländska byn. Bor där sedan två år tillsammans med man, barn och väldigt livsglad hund. Livsmotto? Sista meningarna i Robert Frosts dikt The road not taken. "Two roads diverged in a Wood, and I - I took the one less traveled by, And that has made all the difference." De raderna har ekat i mitt huvud sedan jag tog studenten och har i perioder inte gjort livet helt enkelt. Men alltid intressant.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela