Dairy Deco

Stil, funktion och glädje

3 x lampkärlek

Publicerad 2016-10-26 20:06:01 i Allmänt,

 Ibland drömmer jag mig bort till en alternativ verklighet där fönsterrenoveringar, ruttna brädor i uthus, 150 kvm gräsfrön och andra tråkgrejer inte äter upp inredningsbudgeten månad efter månad. När den dagen kommer (som om) sitter jag med avtryckarfingret på musen, beredd att klicka hem tre fina lampfavoriter som gärna får pryda mitt hem in i evigheten.
 
VAPEUR MOUSTACHE
Jag gillar mjuka former även när det kommer till lampor. Därför blev det kärlek vid första ögonkastet när jag stötte på Vapeur Moustache i instagramflödet för första gången. Lampan, som påminner lite om en lufballong där luften håller på att pysa ut (min tolkning) är gjord av plisserat papper. Det enkla är än en gång det bästa.
 VP GLOBE
Egentligen förstår jag inte alls varför denna Verner Pantone-lampa väckte ett sådant omedelbart ha-begär hos mig. Hade någon sagt till mig för några år sedan att jag en dag skulle drömma om en lampa i akrylplast hade jag trott att hen var galen, men så blev det i alla fall. Lampan ropar "köp mig, köp mig!" varje gång jag passerar den i en affär. Sedan kommer prislappan efter och skriker"skulle f*n inte tro det!!!"
 
COPYCAT
Sist och eventuellt även minst; Copycat från Flos. Återigen är det enkelheten i deignen jag fastnar för. Den här lampan tror jag egentligen är lite för elegant för mitt hem (en våning i stan kanske kan inhandlas i samma veva?), men eftersom detta är en önskelista och inte en inköpslista känner jag ändå att den får vara med.
 Trevlig kväll!
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Beatrice

Frilansande inredare och skribent. Fick, efter många år i storstäder runt om i världen, hjärnsläpp (typ) och tog över barndomshemmet - ett gammalt mejeri - i den lilla halländska byn. Bor där sedan två år tillsammans med man, barn och väldigt livsglad hund. Livsmotto? Sista meningarna i Robert Frosts dikt The road not taken. "Two roads diverged in a Wood, and I - I took the one less traveled by, And that has made all the difference." De raderna har ekat i mitt huvud sedan jag tog studenten och har i perioder inte gjort livet helt enkelt. Men alltid intressant.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela