Dairy Deco

Stil, funktion och glädje

Höstfix i sovrummet

Publicerad 2016-10-03 16:46:00 i Allmänt, inredning,

Jag vill att mitt sommarsovrum ska kännas som den inledande strofen i "Visa vid vindens ängar" av Mats Paulsson (även fint tolkad av Håkan Hellström).
"Det går en vind över vindens ängar, det fladdrar till i en tyllgardin. Å jag ska skriva en sommarvisa med sol och blomdoft i melodin:"
Svalt och flyktigt. Solkatter som dansar över nyplockade ängsblommor och gardinen som sakta vajar fram och tillbaka i eftermiddagsbrisen. 
 
Men säg den sommar som varar för evigt.
 
Hösten går inte längre att nonchalera och det som var så fräscht och härligt för ett par månader sedan, känns nu lite kalt och omysigt. Då den svenska vintern som bekant inte är över på ett nafs, tänker jag att det är hög tid att skaffa sig en plan för hur sovrummet ska bli mer vinterbonat.
(Dagens sovrum är avskalat. Bra när man ska städa men mindre bra när man vill myyysa!) 
 
På grund av orsaker blir sovrumsmakeovern inte allltför omfattande (läs dyr), men jag hoppas att en matta, nytt överkast och lite fler kuddar ska göra rummet till en plats där man vill hänga. Även utan braskamin....
 
Bilder via Pinterest
 
To be continued...

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Beatrice

Frilansande inredare och skribent. Fick, efter många år i storstäder runt om i världen, hjärnsläpp (typ) och tog över barndomshemmet - ett gammalt mejeri - i den lilla halländska byn. Bor där sedan två år tillsammans med man, barn och väldigt livsglad hund. Livsmotto? Sista meningarna i Robert Frosts dikt The road not taken. "Two roads diverged in a Wood, and I - I took the one less traveled by, And that has made all the difference." De raderna har ekat i mitt huvud sedan jag tog studenten och har i perioder inte gjort livet helt enkelt. Men alltid intressant.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela