Dairy Deco

Stil, funktion och glädje

Kreativitet på västkusten - del 1

Publicerad 2017-01-31 14:08:00 i Allmänt, inredning,

Jag vet inte om det hände i samma veva som jag flyttade hit igen (nja…) eller om det har pågått under lång tid utan min vetskap (mer troligt), men herregud vad mycket kreativitet som bubblar på västkusten nu för tiden! Det finns så många skapande, begåvade och allmänt coola människor här att jag stundtals blir nästan matt (och liiite avundsjuk).

En av alla dessa begåvade människor som jag har följt ett tag nu och som ständigt inspirerar - är Göteborgsbaserade mönsterdesignern Emma von Brömssen. Det var kärlek vid första ögonkastet när jag såg hennes mönster Stäpphöna och sedan har Emma bara fortsatt att skapa fantastiska mönster som alla så otroligt gärna hade fått flytta hem till mig. Och det går bra för Emma. Vill man helt pryda sitt hem med hennes verk kan man, förutom posters och kuddar, även införskaffa tapeter, rullgardiner och en fläktkåpa (?!) som bär hennes signatur.

Och om årets första lön försvann fortare än du hann tänka inredningsinköp, så kan du få en gratisdos av Emmas arbete genom instagramkontot @emma_von_bromssen där hon dagligen lägger ut vackra och inspirerande bilder från hem och arbete.

Bild 1, 2 & 3 från Emmas webshop
Bild 4 & 5 från eco.se 
Bild 6 & 7 från sandatex.se
Bra eller dåligt att den här inte fanns när jag letade köksfläkt?
Emma designar inte bara vackra saker, hon bor fint också! Alla bilder från hemmet är tagna av Krickelin för lovelylife.se
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Beatrice

Frilansande inredare och skribent. Fick, efter många år i storstäder runt om i världen, hjärnsläpp (typ) och tog över barndomshemmet - ett gammalt mejeri - i den lilla halländska byn. Bor där sedan två år tillsammans med man, barn och väldigt livsglad hund. Livsmotto? Sista meningarna i Robert Frosts dikt The road not taken. "Two roads diverged in a Wood, and I - I took the one less traveled by, And that has made all the difference." De raderna har ekat i mitt huvud sedan jag tog studenten och har i perioder inte gjort livet helt enkelt. Men alltid intressant.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela