Dairy Deco

Stil, funktion och glädje

Hollywoodfredag - fransk färgkonfekt hemma hos Hilary Swank

Publicerad 2017-01-27 15:57:42 i Allmänt, inredning,

En solig fredag som denna när vårkänslorna så smått börjar vakna till liv (alldeles för tidigt såklart, bakslag väntar), känns det rimligt att blåsa liv i Hollywoodfredag med en härlig liten parisisk färgkaramell. Det kanske var några år sedan Hilary hade sin absoluta storhetstid i Lala-land (hon har ju tros allt hunnit passsera 40), men det innebär ju naturligtvis inte att hon har försvunnit från jordens yta. Hilary växte upp under extremt fattiga förhållanden i en husvagnspark i Nebraska, men det är inte dit hon har valt att dra sig tillbaka och bida sin tid i väntan på nya Oscarsroller. Inte alls.

Det var förälskelsen i en man som ledde Hilary till Paris, men det var kärleken till staden som gjorde att hon blev kvar. När det var dags att flytta in i drömlägenheten på vänstra stranden (eller rive gauche som vi Pariskännare brukar säga) tog Hilary hjälp av designern Axel Huynh och ljuv (platonisk) musik uppstod. Idag löper Huynhs inredningsvisioner och egendesignade möbler som en röd tråd genom hela våningen.

Det här är kanske inredningsmässigt inte min absoluta drömbostad, men de klara färgerna som smyckar varje rum likt juveler och de många dagbäddarna som adderar trivsel till de strama formerna, gör att jag ändå skulle kunna tänka mig att komma över och äta middag då och då. Om Hilary bjöd in mig alltså.

 
Alla bilder från Architectual Digest

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Beatrice

Frilansande inredare och skribent. Fick, efter många år i storstäder runt om i världen, hjärnsläpp (typ) och tog över barndomshemmet - ett gammalt mejeri - i den lilla halländska byn. Bor där sedan två år tillsammans med man, barn och väldigt livsglad hund. Livsmotto? Sista meningarna i Robert Frosts dikt The road not taken. "Two roads diverged in a Wood, and I - I took the one less traveled by, And that has made all the difference." De raderna har ekat i mitt huvud sedan jag tog studenten och har i perioder inte gjort livet helt enkelt. Men alltid intressant.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela